Obchodní podmínky

I. Základní ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) a vztahují na smlouvy uzavřené prostřednictvím on-line obchodu Hrana Netu umístěného na webovém rozhraní www.hrananetu.cz (dále jen „internetový obchod“).
  2. Prodávajícím a provozovatelem internetového obchodu je společnost Hrana Stolu s.r.o., IČ: 19588941, DIČ: CZ19588941, se sídlem: Leitnerova 681/8, Staré Brno, 602 00 Brno, zapsané u Krajského soudu v Brně, sp. značka C 135189. Email: info@hrananetu.cz, (dále jen „prodávající“). 
  3. Kupujícím může být fyzická osoba, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako jakožto spotřebitel, podnikající fyzická osoba nebo právnická osoba. 
  4. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
  5. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
  6. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

 II. Uživatelský účet, bity, slevové kupony

  1. Na základě registrace kupujícího provedené na webové stránce může kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). Kupující může též provádět objednávání zboží bez registrace přímo z webového rozhraní internetového obchodu.
  2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
  3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
  4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
  5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy kupující svůj uživatelský účet déle než 365 dní nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
  6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
  7. Bity slouží jako digitální měna. Kupující je může použít při platbě v online obchodě nebo v kamenné provozovně prodejce. Lze je uplatnit na jakoukoliv objednávku, avšak nelze je směnit ani převést na hotovost či využít na produkty, které nejsou součástí nabídky online obchodu.
  8. Při nákupu se slevovým kupónem bude jeho hodnota odečtena z ceny zakoupeného zboží. Pokud hodnota kuponu přesahuje cenu zboží, není možné vyplatit zbytek v hotovosti ani jej směnit za peníze. Kupón lze využít pouze jednou. V případě reklamace nebo odstoupení od smlouvy, kdy bylo zboží zaplaceno kupónem, obdrží kupující náhradní kupón odpovídající původní hodnotě.
  9. Kupující může za své nákupy získat věrnostní slevovou úroveň, která mu umožní nakupovat se slevou v e-shopu i kamenné prodejně prodejce. Prodejce si vyhrazuje právo tuto úroveň kupujícímu udělit nebo odebrat podle svého uvážení. Věrnostní slevový program je určen výhradně pro fyzické osoby, které nepodnikají.

III. Uzavření kupní smlouvy

  1. Zboží nabízené v internetovém obchodě je návrhem k uzavření kupní smlouvy (nabídkou). Vytvořením objednávky prostřednictvím objednávkového formuláře kupující činí závaznou nabídku na uzavření kupní smlouvy. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká potvrzením přijetí objednávky, které je kupujícímu zasláno elektronickou poštou. Vzniklou kupní smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody stran nebo na základě zákonných důvodů.
  2. Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část, pokud se zboží již nevyrábí či nedodává, výrazným způsobem se změnila cena dodavatele zboží, u zboží se zobrazuje zjevně mylná cena, nesprávné informace v popisu zboží či z důvodu skladové chyby.
  3. Internetový obchod obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány na internetovém obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
  4. Internetový obchod obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží.
  5. Před zasláním objednávky je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko “Objednávka zavazující k platbě”
  6. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
  7. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
  8. V internetovém obchodě se poskytuje přístup k hodnocení zboží jinými spotřebiteli. Autenticita těchto recenzí je zajišťována tím, že propojujeme hodnocení s konkrétními objednávkami, tudíž není možné zboží hodnotit bez provedení objednávky. Tímto způsobem jsme schopni ověřit a prokázat, že recenze pochází od reálného spotřebitele.
  9. Prodávající vystaví kupujícímu pro platbu vykonanou na základě kupní smlouvy daňový doklad - fakturu. Fakturu prodávající dodá buďto společně s dodáním zboží v listinné podobě nebo v elektronické podobě prostřednictvím elektronické pošty.

IV. Cena zboží a platební podmínky

  1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:

          - v hotovosti či kartou v provozovně Hrana Stolu na adrese Úvoz 466/8, 602 00 Staré Brno
          - bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 2602624485/2010, vedený u společnosti Fio banka, a.s., Na Florenci 2139/2,
            11000 Praha (dále jen „účet prodávajícího“)
          - bezhotovostně prostřednictvím platebního systému Gopay

  2. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
  3. Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 4.6 obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.
  4. V případě platby v hotovosti či kartou je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 3 dnů od uzavření kupní smlouvy.
  5. V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
  6. Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.6), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
  7. Slevy z ceny zboží poskytnuné prodávajícím kupujícímu lze kombinovat za specifických podmínek týkajících se jednotlivých slev.
  8. Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
  9. Podle zákona č. 235/2004 Sb., o DPH, musí prodávající zajistit věrohodnost původu, neporušenost obsahu a čitelnost vystaveného dokladu. Daňový doklad, ať už v papírové nebo elektronické podobě, musí zůstat beze změny od okamžiku vystavení až do konce lhůty pro jeho uchování. Z tohoto důvodu není možné upravovat údaje odběratele na již vystaveném dokladu. Jakmile kupující zadá tyto údaje do systému, nelze je dále upravovat. Pokud kupující při nákupu nesdělí dodavateli své DIČ, automaticky se považuje za fyzickou či právnickou osobu, která není plátcem DPH.

V. Právo na odstoupení od smlouvy

  1. V souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti dnů od převzetí zboží. V případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující zasílat mimo jiné na adresu provozovny prodávajícího či na adresu elektronické pošty prodávajícího. Při odstoupení je pro urychlení komunikace vhodné uvést číslo objednávky, datum nákupu a případně číslo bankovního účtu pro vrácení peněz.
  2. V případě, že spotřebitel dle předchozího odstavce odstoupí od kupní smlouvy, vrátí mu prodávající v souvislosti s danou smlouvou veškeré přijaté peněžní prostředky, kromě částky představující rozdíl mezi částkou nejlevnější přepravní metody v internetovém obchodě prodávajícího a částkou za způsob přepravy, který si spotřebitel vybral prostřednictvím objednávkového formuláře. Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží vrátí.
  3. Vrácené zboží musí být v původním nepoškozeném obalu, nejlépe nerozbalené, nesmí být použité, musí být nepoškozené a kompletní (včetně příslušenství, návodu , atd.) . V případě, že vrácené zboží nese známky poškození či opotřebení, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vrácenou částku. Náklady za přepravu vráceného zboží zpět prodávajícímu hradí kupující.
  4. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
  5. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
  6. V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.

VI. Přeprava a dodání zboží

  1. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
  2. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
  3. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
  4. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
  5. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.

VII. Práva z vadného plnění

  1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
  2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
           - má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které
             kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
           
           - se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
           
           - zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného
             vzorku nebo předlohy,
           
           - je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
           - zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
  3. V případě nedostatků zboží plynoucích z odstavce výše, může kupující požadovat dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to vzhledem k povaze zboží neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
  4. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu součásti nebo na opravu, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit součást nebo zboží opravit.
  5. Ustanovení uvedená v čl. 7.2 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
  6. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávajícího prostřednictvím elektronické (emailové) komunikace, po domluvě v provozovně Hrana Stolu na adrese Úvoz 466/8, 602 00 Staré Brno.
  7. Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že kupující před převzetím zboží o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.
  8. Není-li u daného zboží uvedeno jinak, je kupující oprávněn uplatnit právo z vady u nového zboží po dobu dvaceti čtyř měsíců od převzetí a použitého zboží po dobu dvanácti měsíců od převzetí.
  9. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.

VIII. Spory

  1. Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy.
  2. Případné spory mezi prodávajícím a kupujícím je možné řešit také mimosoudní cestou. Kupující má právo obrátit se s návrhem na zahájení mimosoudního spotřebitelského sporu na Českou obchodní inspekci. Kupující může podat návrh u České obchodní inspekce nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé. Více informací o řešení mimosoudního spotřebitelského sporu včetně formuláře návrhu na www.coi.cz.
  3. Dozor nad dodržováním povinnosti podle zákona o ochraně spotřebitele (zákon č. 634/1992 Sb.) vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).

IX. Závěrečná ustanovení

  1. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
  2. Zpracování osobní údaje kupujícího je popsáno v sekci „Zásady ochrany osobních údajů“. Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje uvádět správně a pravdivě.
  3. Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
  4. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
  5. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
  6. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
  7. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
  8. Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.